ZID
22.02.2020, 05:03:10 *
Добродошли, Гост. Молим вас пријавите се или се региструјте.

Пријавите се корисничким именом, лозинком и дужином сесије
Вести: Форум инсталиран
 
   Почетна   Помоћ Претрага Пријављивање Регистрација  
Странице: [1]
  Штампај  
Аутор Тема: Закон о железници  (Прочитано 6940 пута)
Dusan
Гост
« послато: 29.04.2008, 10:49:19 »

Железнички транспорт се преуређује и усклађује се европским законодавством.

Донет је Закон о железници, којим се уређују услови за формирање тржишта у железничком транспорту, како у погледу вуче тако и у погледу употребе кола

До овог закона, железнички прописи ослањали су се на овлашћења поверена јавном превознику и једином управљачу железничком инфраструктуром.Увођење могућности за појаву других Управљача железничком инфраструктуром и других Превозника представља изузетно крупну промену  са последицама у свим сегментима и носи са собом низ питања.

Уз тако крупан захтев, ништа мање захтевна промена није у подручју технологије железничког траспорта.

С обзиром да у тренутку уређења сајта није познато уређење виталних  питања безбедности: контролне делатности и утврђивања узрока ванредних догађаја, као ни стратешка питања: статуса манипулационог места, односа корисник-превозник, можемо само истаћи неколико питања али не и дати сопствено виђење.

До почетка рада Дирекције за железнице верујемо да ће се појавити оквир за решење неких питања.

Очигледни је једно: законодавац је одустао од подизања техничких параметара квалитета услова путничког и теретног саобраћаја тј.добра у општој употреби пре предаје другим Управљачима и њиховом интересу или могућностима(ппосебно када је локална управа у путању). Кад је железничка инфраструктура у целини у прилично запуштеном стању, локалне пруге према овом решењу немају добру перспективу.Неке друге управе у суседству су се определиле за подизање техничких параметара железничке инфраструктуре пре предаје локалној управи, што је свакако на добро свима, а пре свега грађанима.

У железничком транспорту поред Управљача, који обезбеђује услове превозног пута. и Превозника, који обавља превоз, је и Корисник превоза. Појава Корисника превоза је изузетно значајно питање које заслужује третман статусног применом метода идентификације ризика.

Повезано са тим је и значај места на којем ступају у превозни (уговорни) однос: Управљач и Правозник, са једне и Корисник превоза са друге стране.

Очигледно је да и Управљач и Правозник постоје због Корисника.Нови Закон о железници, сматрамо, није посветио адекватну пажњу уређењу Корисника превоза и услова под којима се појављује у том статусу.Овде се мисли на све моменте изван оних уређеним Законом о уговорима о превозу у железничком саобраћају и Законом о безбедности у железничком саобраћају а од значаја су при употреби добра од општег интереса.
Сачувана
Јово Милановић
Администратор
Newbie
*****

Karma: 0
Поруке: 19


Погледај профил
« Одговор #1 послато: 29.04.2008, 10:50:54 »

Ja bi član 52 Zakona doradio u onom delu koji govori o učešću u javnom saobraćaju
Сачувана
Странице: [1]
  Штампај  
 
Пребаци се на:  

Покреће MySQL Покреће PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2007, Simple Machines | Српски превод: Јован Турањанин Исправан XHTML 1.0! Исправан CSS!
Страница је направљена за 0.111 секунди са 17 упита.